Inloggen or Registreer
:::  Start  :::  Mijn account  :::  Forum  :::
Hoofdmenu
· Startpagina
· Foto album
· Boerboel links
· Forum
· Ledenlijst
· Mijn account
· Peilingen
· Privé berichten

De Boerboel
ˇ Geschiedenis
ˇ Rasstandaard
ˇ Karakter
ˇ Waarom papieren?

Organisaties.
ˇ S.A.B.T.
ˇ E.B.B.A.S.A.
ˇ Boerboel International
ˇ Boerboelclub

Telers
ˇ Deli Boerboels
ˇ Shiva's Boerboels
ˇ Swarte Tulp
ˇ Raimond Boerboele
ˇ Saba Boerboels
ˇ Toan Boerboels
ˇ Lioness Boerboels
ˇ Marboella Boerboels
ˇ Mojo Boerboels
ˇ Immermoed Boerboels
ˇ JaLa Boerboels
ˇ Tyson Boerboels
ˇ Baie Vriendelik Boerboels

Online leden en gasten.
Er zijn op dit moment, 408 gast(en) en 42 lid(leden) die online zijn.

U bent een gast.

Disclaimer
ˇ Disclaimer

www.boerboelplein.nl :: Bekijk topic - Boerboel in buitenkennel

Forum FAQForum FAQ   ZoekZoek   LedenlijstLedenlijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 AlbumAlbum ProfielProfiel   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   InloggenInloggen 
Bekijk volgende onderwerp
Bekijk vorige onderwerp
Plaats nieuw topic   Reageer op topic
Auteur Bericht
Seni0r
Forum puppie

Lid geworden: Dec 26, 2011

PostGepost: Mon Jul 02, 2012 10:18 pm Reageer met quote Back to top

Beste Boerboelplein leden,

Voorheen hebben we Duitse herders gehad die het goed deden in de buitenkennel. Waarschijnlijk is deze vraag hier ook tig keer gesteld maar kan de topic niet vinden.

Kan de Boerboel ook in een buitenkennel+hok gehouden worden ipv binnen in huis. Dus alle seizoenen. (denk aan: vacht/karakter)

Daarbij voeg ik wel toe, dat deze zoals ook onze herders de voldoende aandacht zal krijgen. Alwetend dat er andere mensen zijn met een andere kijk hierop en vinden dat de boerboel binnen bij het gezin zich beter voelt.

Ik hoor graag van jullie!
Bekijk gebruiker zijn profiel Send private message
Nancy
Club van 10

Lid geworden: Jul 06, 2007

PostGepost: Mon Jul 02, 2012 10:21 pm Reageer met quote Back to top

Geen probleem, hier leven er ook een aantal altijd buiten.

Genoeg. Dat is pas luxe.
Bekijk gebruiker zijn profiel Send private message Send e-mail Bekijk gebruiker zijn website
piet-paulien
Club van 10

Lid geworden: Jul 28, 2009

PostGepost: Mon Jul 02, 2012 10:32 pm Reageer met quote Back to top

Hier lopen ze allemaal buiten in kennels of grote weide.
Uiteraard zijn pups wel binnen in huis... Laughing

Bij ons trouwens ook welkom om te kijken hoe de bb's hier leven... Wink

Forum puppie

PostGepost: Mon Jul 02, 2012 11:27 pm Reageer met quote Back to top

Mag ik vragen wat de reden is van jullie om de honden in de buitenkennel te houden en juist niet binnen.

Bij ons was het vooral omdat de eerste herder liever buiten zat en dat wij zijn gaan proberen om 'm in de kennel/hok te krijgen, waar hij zich ook nog beter in voelde. En wanneer wij hem binnen hadden al gauw bij de deur ging krabben om naar buiten te kunnen, en zo is de rest ook gaan volgen.

ik ben benieuwd Laughing
Suus
Club van 10

Lid geworden: Jan 29, 2010

PostGepost: Tue Jul 03, 2012 6:21 am Reageer met quote Back to top

Als ze inderdaad voldoende aandacht en beweging krijgen is er in mijn ogen niks op tegen om ze buiten te houden.
Vacht went er wel aan, en met een tochtvrij hok etc kunnen ze best wel een winters buitje trotseren.
Als de pup van jongs af aan buiten went is er natuurlijk geen vergelijking qua karakter met hoe hij binnen zou zijn geweest. Ik denk dat dat gewoon uitproberen is en veel aandacht geven en quality time met de baas om een sterkte band op te bouwen.

Ik heb er nu nog 2 lopen die ik er absoluut geen plezier mee doe om de hele dag buiten te zijn, hoewel ze dat bij de vorige eigenaren wel waren. Hier liggen ze liefst de hele dag onder de tafel in de woonkamer. Toen ik er 4 had waren er 2 wel hele dagen buiten ('s nachts binnen in t geval ze vervelend zouden gaan blaffen of ontsnappen ofzo) en die vonden dat ook heerlijk. Lekker de hele dag ravotten en spelen met mekaar, die 2 hadden bergen en bergen energie en liepen dan op een pleintje van ca 60m2 met daarnaast een openstaande kennel (buiten 2x3 binnenhok 2x2m).

PostGepost: Tue Jul 03, 2012 7:17 am Reageer met quote Back to top

Geen probleem hoor een hond buiten, niet zo voorzichtig zijn met vragen Wink

Zhenga lag hier in t begin altijd buiten, zomer en winter. Toen haalde we haar alleen naar binnen in de berging bij strenge vorst. Maar met stro in t nachthok, had zij er volgens mij minder problemen mee dan wij.

Na die strenge winter een paar jaar terug is ze niet meer naar buiten vertrokken, omdat in eerste instantie het verschil te groot werd, avond binnen bij de kachel en dan naar buiten in de vorst dat kon niet. En ach, toen dachten wij Toe maar... Wink
piet-paulien
Club van 10

Lid geworden: Jul 28, 2009

PostGepost: Tue Jul 03, 2012 8:12 am Reageer met quote Back to top

Seni0r schreef:
Mag ik vragen wat de reden is van jullie om de honden in de buitenkennel te houden en juist niet binnen.

Bij ons was het vooral omdat de eerste herder liever buiten zat en dat wij zijn gaan proberen om 'm in de kennel/hok te krijgen, waar hij zich ook nog beter in voelde. En wanneer wij hem binnen hadden al gauw bij de deur ging krabben om naar buiten te kunnen, en zo is de rest ook gaan volgen.

ik ben benieuwd Laughing

Voordat wij de bb's hadden hadden we een Bordeaux dog herplaatser. Die was wel in huis. Telkens huidproblemen en mankeerde altijd wat. Toen hoorde wij via via dat het misschien beter zou gaan als hij wat meer buiten was. We hebben het rustig aan opgebouwd in de zomer en hij heeft NOOIT meer huidproblemen en dergelijke gehad!
Ze slapen trouwens hier s'nachts wel binnen in de schuur...

Forum verslaafde

Lid geworden: Aug 26, 2007

PostGepost: Tue Jul 03, 2012 9:35 am Reageer met quote Back to top

Hier twee verwende nesten die altijd binnen liggen.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik ze liever niet in kennels heb.
Maar ja, als je meer honden hebt wordt het huis op een gegeven moment te klein Wink

Bekijk gebruiker zijn profiel Send private message Send e-mail Bekijk gebruiker zijn website
martine
Club van 10

Lid geworden: Jan 17, 2008

PostGepost: Tue Jul 03, 2012 9:41 am Reageer met quote Back to top

Hier ook verwende honden.
Vinden het heerlijk buiten,maar peinzen er niet over om daar te overnachten...die liggen binnen het lekkerst.

"Mensen zijn niet gelijk geboren en niet geboren om gelijk te zijn"...
Bekijk gebruiker zijn profiel Send private message Send e-mail
Wenda
Niet meer te redden...

PostGepost: Tue Jul 03, 2012 10:04 am Reageer met quote Back to top

Voor fokkers snap ik het heel goed dat je honden buiten en in kennels moet houden .. niet alles kan binnen natuurlijk.
Voor een gewone eigenaar heb ik het nooit goed begrepen waarom je de hond buiten zou willen houden.

PostGepost: Tue Jul 03, 2012 10:07 am Reageer met quote Back to top

Als je ze buiten wil zou ik daar gelijk als pup mee beginnen.
Ik heb mijn honden ook voor de bewaking dus ik wil 'm niet in de bench en ook niet buiten, want dan heb ik er niks aan. Wink

Lid geworden: Feb 08, 2009

PostGepost: Tue Jul 03, 2012 11:24 am Reageer met quote Back to top

Hier zijn de honden overdag altijd buiten in een grote ren, en zomers ook 's nachts.. ik heb een nachthok in de ren staan.. 's winters en bij slecht weer 's avonds en 's nachts binnen in huis. Waarom ik ze buiten heb lopen..? Omdat ik persoonlijk vind dat honden buitendieren zijn, voor hun vacht is het over het algemeen ook beter, geen haar binnen Laughing en ik merk dat ze gewoon graag buiten zijn. En voor het bezoek dat hier komt is het ook wat prettiger Big smile..! Big smile..!

inja
Volwassen poster

Lid geworden: Feb 03, 2011

PostGepost: Tue Jul 03, 2012 8:01 pm Reageer met quote Back to top

Laura schreef:
Als je ze buiten wil zou ik daar gelijk als pup mee beginnen.
Ik heb mijn honden ook voor de bewaking dus ik wil 'm niet in de bench en ook niet buiten, want dan heb ik er niks aan. Wink

Joh als ze buiten lopen komt er toch niemand meer binnen. Big smile..!

Hier boxer en boel binnen. Maar Inja gaat steeds vaker en langer naar buiten uit zichzelf. Lekker in het midden van de voortuin liggen waken en de oprit in de gaten houden.

http://www.rolbakkie.nl
http://www.meradogshop.nl (Heerhugowaard e.o.)
http://www.bouwbakkie.nl
Bekijk gebruiker zijn profiel Send private message Bekijk gebruiker zijn website
nielsendanielle
Forum Puber

Lid geworden: May 16, 2010

PostGepost: Tue Jul 03, 2012 8:12 pm Reageer met quote Back to top

hier liggen ook lekker buiten met zijn 2en, als we thuis komen mogen ze bij ons binnen. waarom buiten? meer ruimte voor de honden.

gr niels en danielle
Miriam
Niet meer te redden...

PostGepost: Tue Jul 03, 2012 8:43 pm Reageer met quote Back to top

Beiden, snachts de meeste binnen maar overdag eigenlijk buiten, los dus niet echt in de kennel.
Er staat 1 kennel maar dat noemen we liever hun clubhuis Big smile..! en daar gaan ze maar al te graag in, zelfs ons Eefje Laughing

Lid geworden: Jan 08, 2008

PostGepost: Tue Jul 03, 2012 9:25 pm Reageer met quote Back to top

Wij zijn na onze verhuizing overgestapt op buitenkennels, we hadden in Nederland ook twee buitenkennels met nachthokken maar hadden de moed opgegeven dat we ooit nog honden buiten zouden kunnen laten slapen.
Ze waren gewend om binnen te slapen en maakten net zolang herrie tot ze weer naar binnen mochten. Je wilt toch ook geen ruzie met de buren.
Toen we de eerste nacht in ons nieuwe huis sliepen heb ik de honden in hun buitenkennels gelaten en tot mijn grote verbazing gingen ze direct de nachthokken in, dezelfde waar ze in Nederland geen poot in wilden zetten. Probleem opgelost. Very Happy Het is volgens mij ook wel zo dat het buiten verblijven beter voor de gezondheid van een hond is dan altijd voor de kachel slapen.

Seni0r
Forum puppie

PostGepost: Wed Jul 04, 2012 10:03 pm Reageer met quote Back to top

dank voor de vele reacties en informatie!

Ik had niet verwacht dat er toch wel een zo een aantal boerboels (uit de reacties) ook buiten worden gehouden.
Miriam
Niet meer te redden...

PostGepost: Wed Jul 04, 2012 10:19 pm Reageer met quote Back to top

Seni0r schreef:
dank voor de vele reacties en informatie!

Ik had niet verwacht dat er toch wel een zo een aantal boerboels (uit de reacties) ook buiten worden gehouden.

Jawel hoor, ze zijn niet anders dan andere honden en zelfs in Zuid Afrika kan het soms vriezen Wink

Bekijk volgende onderwerp
Bekijk vorige onderwerp
Je kan geen nieuwe topics plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op topics in dit forum
Je kan niet je reacties wijzigen in dit forum
Je kan niet je reacties verwijderen in dit forum
Je kan niet stemmen op peilingen in dit forum